هزینه صدور "کارت هوشمند" برای پزشکان چقدر است؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد جهانگیری در نشست خبری سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی سه پایلوت در حوزه نسخه الکترونیک انجام داده است، گفت: یکی از این پایلوت ها در بابلسر، دیگری در چناران مشهد و پایلوت سوم هم در سه استان اردبیل، گلستان و اصفهان انجام شد.  

وی با بیان اینکه بعد از سه سال مذاکره با وزارت بهداشت و قوه قضاییه امضای الکترونیک به عنوان استناد نسخه الکترونیک پذیرفته شد، افزود: در عین حال پایلوت نسخه الکترونیک را با بیمه سلامت در تهران، کرمان و مازندران پیش می‌بریم. باید توجه کرد که اجرای نسخه الکترونیک بحثی جدی است و با اجرای آن در مراکز ملکی تامین اجتماعی ۴۰ میلیارد تومان صرفه جویی شد.

جهانگیری در پاسخ به یک سوال درباره هزینه صدور کارت هوشمند نظام پزشکی گفت: دریافت امضای الکترونیک در بیرون حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد، اما ما در سال گذشته برای ارایه آن ۶۰ هزار تومان دریافت می‌کردیم. البته در مراکز ملکی تامین اجتماعی این اقدام به صورت رایگان بود و تامین اجتماعی هزینه‌اش را تقبل کرد.

وی در ادامه درباره مباحث مالیاتی پزشکان نیز گفت: باید توجه کرد که هر پنج سال یکبار مالیات‌های جامعه پزشکی بررسی می‌شود تا تخلف مالیاتی نداشته باشند. تمام مالیات و حقوقی که داده می‌شود در سال ۹۶ بالغ بر ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد هم مالیات تمام مشاغل آزاد بوده است، حال پزشکان کمتر از شش درصد مشاغل آزاد را شامل می‌شوند؛ چطور می شود فرار مالیاتی جامعه پزشکی ۶ هزار و 800 میلیارد باشد.

جهانگیری با بیان اینکه در بخش خصوصی بیش از ۱۰۰ هزار نفر اشتغال دارند، ادامه داد: ۴۲ درصد هزینه حقوقی بیمارستان های ما در پایه افزایش می یابد و بسیاری از همکاران نمی توانند حقوق پرسنل را بدهند و تعدیل نیرو کرده و اشتغال دچار مشکل می شود. در این برهه زمانی باید به اشتغال فکر کنیم. باید توجه کرد که ۶۰ درصد هزینه هتلینگ بیمارستان ها و ۳۰ درصد هزینه های مطب ها در حوزه نیروی انسانی غیر پزشک است. در سال ۹۷ تعرفه جامعه پزشکی یک ریال افزایش پیدا نکرد، اما حوزه سلامت به مردم آرامش داد و باید در این حوزه مراقبت کنیم. ایسنا

پایان پیام/

مطالب مشابه